Tor Grüner, daglig leder i Saleskey, har over 40 års erfaring fra bobilbransjen. Han har en unik dybdekunnskap etter å ha jobbet tett med de aller største og mest anerkjente aktørene på det europeiske markedet gjennom karrieren.
– Jeg har jobbet med tyske premium-merker som Hymer og Niesmann+Bischoff i tillegg til tidligere storselgere som Bürstner, Knaus, Weinsberg, LMC og Carado. Det bygges utvilsomt mange gode bobiler i Europa, innleder Grüner.
Men når han i dag skal anbefale en bobil til kunder som vil ha mest mulig ut av investeringen sin, peker han på Pilotes ulike modeller. Denne tryggheten stikker dypere enn bare salgstall og brosjyrer.
– Min tillit til Pilote handler om egne erfaringer. Jeg har selv besøkt fabrikkene deres i Frankrike. Å se de moderne fasilitetene, møte de dyktige fagfolkene på gulvet og oppleve det intense fokuset de har på kvalitetssikring i alle ledd, gjør meg helt trygg på at en Pilote-modell er et solid og trygt kjøp for norske kunder.
Tror på norsk gjennombrudd
Grüner påpeker at Pilotes kvalitetsløft nå gir tydelige resultater i markeder som ligner det norske, og som tradisjonelt har kjøpt merkene han tidligere har jobbet med.
– Vi ser det tydelig ute i Europa, og spesielt i vårt naboland Sverige hvor Pilote de siste årene har hatt en enorm suksess og blitt en storselger. Selv om Pilote foreløpig har vært en utfordrer her hjemme, har jeg klokkertro på at Norge nå kommer etter og at vi vil se den samme suksessen her.
Han trekker også frem Sveits som et eksempel: – At Pilote nå har inntatt førsteplassen i Sveits – et marked som tradisjonelt har sverget til tysk premium og som er ekstremt opptatt av kvalitet – er en enorm anerkjennelse av jobben som gjøres på fabrikken.
– I mine 40 år i bransjen har jeg sjelden sett en produsent treffe "sweet-spoten" like godt som Pilote gjør nå. Når du kombinerer den robuste ISOTEK-konstruksjonen for norske vintre med de prisgunstige, ferdigutstyrte Evidence-modellene, er det vanskelig å slå Pilote i dagens marked, avslutter veteranen.